marți, 10 noiembrie 2009

Am fost in avionul care a luat foc!

Unii au intitulat stirea: “zbor de cosmar”! Altii i-au zis “spaima in aer” sau “avionul groazei”. Putin conteaza titlurile care se dau pe pamant.

Pe scurt. La ora 18.15 de la Roma trebuia sa decoleze un avion al companiei Blue Air, cu destinatia Bucuresti. Dupa aproape o ora de stat in avion, pe la ora 19.40 am decolat. Am auzit un zgomot metalic neregulat si la putin timp o bubuitura. Motorul din stanga a luat foc. Fereastra mea era chiar in dreptul motorului avariat.

Pasagerii au inceput sa strige. Mai ales ca nimeni dintre personalul avionului nu spunea nimic. Teama noastra a fost ca pilotul nu observase ca motorul a luat foc. Unii s-au ridicat cu gand sa mearga spre cabina pilotului.

S-a creat panica. Oamenii au inceput sa strige:”vom muri!”. Strigau la pilot:”opreste avionul”! In jur tinere, copii, plangeau.

Mai apoi vocea unui insotitor de bord s-a facut auzita. Ni s-a spus ca pilotul a observat ca motorul a luat foc si ca s-a intrerupt alimentarea cu combustibil. Incendiul s-a oprit. Am ramas intr-un motor. Parcusesem o distanta mica din momentul decolarii.

Pilotul ne-a comunicat ca vom ateriza de urgent pe aeroportul din Roma. Am luat altitudine. Am urcat cam pana la 3000 de metrii. Avionul s-a intors spre Roma.De doua ori am pierdut altitudine. Am cazut in gol.

Am aterizat. Oamenii au izbucnit in aplauze. De jur imprejurul avionului autospeciale pregatite pentru interventie. Nu a mai fost cazul.

Am coborat. Unii nu s-au mai urcat. Cei mai multi erau suparati pe Blue Air si pe Romania. Un grup de tineri s-au imbatat.Langa mine o tanara tremura ca frunza. Telefoane mobile peste tot. Oamenii povesteau ce li s-a intamplat.

Dupa 6 ore am aterizat la Bucuresti cu o alta aeronava. Rude, prieteni, s-au imbratisat. Televiziunile filmau, cautau sa ia interviuri.Va demara o ancheta pentru ca avionul era nou si in garantie.

Aceasta este stirea…!

Luni dimineata m-am trezit. Eram in garsoniera bisericii Muntele Sionului din Roma. Avusesem un vis care m-a marcat puternic. Fetele mele, Aniela si Carina erau in camera alaturata. Pentru prima data m-au insotit in lucrarea lui Dumnezeu. Le-am chemat langa mine si le-am povestiti visul:

Ajunsesem la poarta cerurilor. Acolo erau doua intrari apropiate. Una era catre rai si una era catre iad. Am observat ca toti oamenii care ajungeau acolo se indreptau spre intrarea catre rai. Insa acolo era un inger. Si unii dintre ei erau aruncati spre cealalta intrare care ducea spre iad. Am vazut o persoana cunoscuta care a fost asa aruncata.

Am inteles atunci de ce Biblia spune ca unii vor fi “aruncati in intuneric…”. Pentru ca de fapt nimeni nu mergea spre iad. Toti se indreptau spre intrarea catre rai.

La un moment dat ingerul de la poarta s-a indreptat catre mine si mi-a spus:

”- Tu ce faci?.

- Eu i-am raspuns:nu cred ca este timpul ca eu sa fiu aici!

- Asta nu depinde de mine, mi-a spus el, ci de Dumnezeu.Am inteles ca trebuie sa vorbesc cu Dumnezeu.Am vrut sa il intreb cum pot sa il gasesc pe El, dar ingerul a plecat. Atunci mi-am amintit ca nu trebuie sa merg undeva ca sa il gasesc pe Dumnezeu ci e suficient sa ma rog ca El sa vina. M-am rugat. Atunci un nor luminos a aparut si in nor era un chip. Am vorbit:

- Cred ca eu nu trebuie sa fiu acum aici!

- Asa este, mi-a spus. Dar vreau sa iti amintesti ca ti-am daruit viata.”

Am vorbit cu Aniela si Carina. Le-am spus ca eu cred ca visul acesta insemna ca trebuie sa multumesc Lui Dumnezeu pentru ca mi-a scapat viata. Cu doi ani inainte am avut un accident de masina teribil. Numai mana Domnului m-a protejat. Atunci Dumnezeu printr-o descoperire ma instiintase. Credeam ca semnificatia visului era aceea de a nu uita sa multumesc Lui pentru ca mi-a dat viata.

M-am intalnit cu Andreea. O tanara de la noi din biserica care urma sa se intoarca la Bucuresti cu acelasi zbor ca si noi. Impreuna cu George, diaconul bisericii, si Lidia sotia pastorului, am mers la un supermarket. Pe drum visul avut revenea continuu. Le-am povestit si lor visul.

Pe la pranz ne-am intalnit cu pastoral bisericii, Stelian Mag, care ne-a condus la aeroport. La pranz i-am povestiti si lui visul. A ramas pe ganduri.

Ne-am despartit. Ne-am imbarcat. Am decolat. Apoi avionul a luat foc. Copilele mele s-au speriat. Carina a inceput sa planga. Pentru o clipa am simtit fiorul mortii. O clipa de groaza. Mi-am inchipuit ca din moment in moment avionul va exploda. M-am uitat la fetele mele si mi-a parut rau ca nu vor vedea mare lucru din viata aceasta. M-am gandit la Mina, la sotie, si la faptul ca va ramane fara familie. Si m-a luat frica.

Apoi mi-am amintit de vis. De faptul ca Dumnezeu mi-a spus ca nu era timpul sa fiu la portile vesniciei. De faptul ca imi daruieste viata. In fapt, a doua oara. Si le-am spus fetelor sa nu se teama. Le-am amintit de vis. Au prins curaj.

O pace deosebita a coborat peste mine. Am simtit maretia unui Dumnezeu care poarta de grija. Am simtit ca nu sunt o intamplare. Ca am pret in ochii Domnului. L-am iubit. Am plans la gandul ca El isi face timp sa ne instiinteze. M-am rugat cu copilele si i-am multumit. Inca sunt coplesit. Fiindca Dumnezeu ne-a dat viata. Dar mai ales ca ne poarta de grija. Ca este atat de iubitor incat ne vorbeste. Nu stiu cum sa spun acest lucru in cuvinte. Mi-e teama sa nu Il supar. Dar ce bine e sa ai un Dumnezeu care te iubeste in acest fel.

Stau acum in fata computerului si nu stiu ce sa numesc vis si ce sa numesc realitate. Mai puternica decat incendiu, decat frica mortii, decat spaima familiei este recunostinta. Mai real imi pare visul. Unde Dumnezeu mi-a transmis ca nu a uitat. Ca stie. Si ca iubeste. Sunt tare recunoscator ca El are timp pentru fiecare.

Prieteni! Cerul e o realitate. Dumnezeu e viu. Sa fim atenti la decolare!

Intentionat am lasat numele pastorului si al diaconului din Roma. La fel si al Andreei din biserica Betel. Va rog sa ma iertati. Dar poate unii se vor indoi. Fiti va rog nu martorii mei, ci ai Lui. In fond in toate aceste este vorba despre El. Despre Dumnezeu, iubitorul de oameni. Fii slavit, Tata!

32 de comentarii:

1. buna ,numele meu e cristian sunt din canada si as vrea sa va contactez ,sper sa nu fie o problema (eu sunt ortodox,am ascultat fff multe predici spuse de dv si as vrea sa ma ascultati am o problema la care doar mana lui dumnezeu ma mai poate ajuta) adresa mea de e-mail cristimuresan2002@yahoo.com va rog mult sa-mi trimite-ti nr de contact sau o adresa de e-mail

2. Nu o sa ma leg de teama pe care e normal sa apara intr-o situatie ca si aceasta, ci o sa ma leg putin la un fapt pe care tocmai l-ati relatat. Ideea ca Dumnezeu isi face timp sa ne mai si instiinteze e..coplesitor de uimitoare aceasta veste. Vestea pe care ati primit-o era ca sibinevenita, insa mai important ca astazi sunteti in viata.
    Ma gandeam la un titlu de predica pe care ati putea sa-l faceti si anume: "Cum pot intelege un vis cu 2 destinatii? "

Si mai interesant faptul ca in visul dvs. i-ati spus Domnului ca nu e timpul sa veniti in cer...oare era normal sa-l intrebati pe Dumnezeu?
    As vrea sa nu ma luati ca pe un om care nu intlelege mesajul, dar vreau ca sa stiu si eu..pentru ca sa nu raman in necunostiinta.

3. Dumnezeu vorbeşte însă, când într-un fel, când într-altul. dar omul nu ia seama.El vorbeşte prin visuri, prin vedenii de noapte, când oamenii sunt cufundaţi într-un somn adânc, când dorm în patul lor.Atunci El le dă înştiinţări, şi le întipăreşte învăţăturile Lui,ca să abată pe om de la rău, şi să-l ferească de mândrie,
    ca să-i păzească sufletul de groapă şi viaţa de loviturile sabiei.
    Dar dacă se găseşte un înger mijlocitor pentru el, unul din miile acelea, care vestesc omului calea pe care trebuie s-o urmeze,Dumnezeu Se îndură de el şi zice îngerului: ,Izbăveşte-l, ca să nu se pogoare în groapă; am găsit un preţ de răscumpărare pentru el!

Luaţi seama dar, voi cari uitaţi pe Dumnezeu, ca nu cumva să vă sfăşii, şi să nu fie nimeni să vă scape.

4. nu stiu daca ai citit mesajele mele .inainte de a pleca la roma a fost prima data cand ti-am mai scris dupa mult timp . dumnezeu imi spuneaca daca iti predai tootal inima duhului sfant vei vedea minuni mari in viata ta . ai trecut printr-o minune. si cand ai avut accidentul domnul mia spus.ce greu ii dam atentie uneori lui dumnezeu .esti pretios in fata lui ....mediteaza adanc la vis. oare esti cu adevarat pregatit sa pleci/////////////// acasa fii foarte atent multa binecuvantare......

5. ce mare Dumnezeu avem,slava Lui!!!Da numai mana Domnului a fost acolo si ii multumesc Taticului meu ca a considerat ca inca nu este timpul sa va cheme acasa si sa mai puteti sa fiti o binecuvantare pentru noi...si eu am trecut printr-un accident in care cum spunea-ti, simti efectiv fiorul mortii si cand mi-am recapatat constiinta nu am avut cuvinte cum sa-i multumesc Domnului pt, viata pt, ca stii ca nu sunt la intamplare pe acest pamant,,, Slava Domnului pentru grija pe care o poarta copiilor Lui!!!

6. De multe ori vine nenorocirea peste cel fără prihană, dar Domnul îl scapă întotdeauna din ea. (Psalmi 34:19)

7. NU POT SPUNE DECAT CA E INCREDIBIL....UN FEL DE PAVEL IN CORABIE CATRE ROMA NUMAI CA A FOST UN AVION. AU FOST SALVATE VIETI DIN PRICINA UNUI OM PLACUT LUI DUMNEZEU.

8. ... privita retrospectiv, experienta este cu adevarat frumoasa, in sensul ca ai experimentat intr-un fel extraordinar protectia lui Dumnezeu. Dar cand esti in ea, cu siguranta este cumplita. Sau poate ... doar emotionanta, la bucuria ca esti doar la un pas de Casa Vesnica!

9. Frate Florin, Domnul te iubeste mult. Ca si pe noi toti ceilalti copii ai Lui. Este o experienta care ne vorbeste noua, tuturor celor rascumparati. Această ăarturie este un mesaj de incurajare si motivare la o viata tot mai sfanta si aproape de Cel pe care Îl vom întalni în curand. Cum vom ne vom prezenta in fata Lui?
    Doamne ajută-ne! Doamne ai milă de noi!

10. la una din serile de evanghelizare din biserica noastra ai predicat .dupa predica la masa stateam toti si te ascultam cu uimire cat de senin ne povestesti de moarte.erai fericit ca prietenul tau tia dat loc central in cimitirului privat .am spus atunci de ce vorbesti asa chiar nu te gandesti la familie si la cei care vor ramine in urma ta. miai explicat ca pt un credincios moartea este trecerea la o noua viata. mare credinta poti avea miam zis atunci .acum cand ai simtit fiorul morti cand ai privit exact la ce tiam spus la ce varamine ai mai puteaface astfel de afirmatii.uneori rostim unele lucruri cu foarte mare usurinta ,dar dupa ce trecem prin ele stim sa dam greutate vorbelor noastre ,pt ca vorbele noastre conteaza in fata lui dumnezeu ,iar cand dumnezeu ne incearca sa vedem daca intradevar avem in inima ceia ce spunem iese la iveala adevarul. stiu ca nici un om nu ar fi putut indiferent la asa incercare.dar fiind instintat si avand asa o dorinta mare sa ''vezi moartea de la balcon'' gandurile puteau fi de credinta .verificati inima .. fi prudent in afirmatii pt ca domnul teincearca cu ceia ce tu gandesti afirmi si susti.

11. Laudat sa fie Domnul,cum ii poarta de grija de ai Lui...

12. Cred in adevarul acestui mesaj ! Dumnezeu inca ne iubeste ! El sa va binecuvanteze intreaga familie !

13. buna ,cristian din canada ,incerc de mult sa dau de d-vs ,eu sunt ortodox si intamplator am primit un cd cu d-vs si am ramas foarte impresionat de credinta pe care o aveti ,cred si vad ca dumnezeu este cu d-vs.am o problema aici in canada ,incerc sa-mi aduc sotia de 1,7 luni (am trecut prin foarte multe incercari grele ) acuma am ajuns la capatul puterii.. am dat de un roman de la emigrari care mi-a inchis ultima usa ,e o poveste ff lunga ... imi doresc sa vb cu d-vs ,eu si sotia mea avem nevoi sa va rugati pt noi ,mentionez ca nu de mult am avut un soc ff mare si emotional nu ma simt bine . cristimuresan2002@yahoo.com

14. Omul care arde pt.Isus Christos,omul care lasa urme in viata,este omul pe care l-am cunoscut duminica seara la Roma la bis.Muntele Sionului,Dumnezeu sa-l binecuvinteze,daca a trebuit sa aibe aceasta experienta sint sigur ca Tata are planuri marete cu el,pt. ca noi avem un Dumnezeu maret!Glorie Domnului pt. ce face pt. noi,aceasta trebuie sa fie o marturie pt. cei ce stau nepasatori inaintea unei mintuiri asa de mari!Adevarata valoare a unui om se vede doar in umbra lui Christos,fratello Florin se vede clar ca este la umbra Stincii care este Isus Christos!
    Shalom da Roma!

15. Dumnezeu va iubeste mult... Si dumneavoastra il iubiti pe Dumnezeu... Va multumesc pentru ca ati povestit visul pe care l-ati avut si incercarea prin care v-a trecut Domnul biruitor... Dumnezeu sa va binecuvanteze, frate Florin Ianovici.
    "Fii slavit, Tata!" Amin.

------------------------
    Manescu Mihaela

16. Dumnezeu sa va binecuvinteze !

17. Dumneavoastra aveti o relatie personala cu Dumnezeu , de aceea dincolo de " fiorul mortii " pe care l-ati simtit , exista speranta .
    Greu este cand esti singur , fara suport moral si simti ca este posibil sa mori . Te simti nepregatit si te gandesti cu groaza la ce va urma . Din fericire , El stie sa aiba mila si ne da ajutorul sau chiar si atunci cand nu-l meritam .

18. Mare este Dumnezeu si ne iubeste daca nu era El de partea noastra eram niste frunze in vant duse de colo colo.nu pot spune decat Slava Lui!

19. ,,fiindca Ma iubeste-zice Domnul-de aceea Il voi izbavi;Il voi ocroti,caci cunoaste Numele Meu, cand Ma va chema Ii voi raspunde;voi fi cu el in stramtorare,Il voi izbavi si-L voi proslavi.Il voi satura cu viata lunga si-I voi arata mantuirea Mea"
    Esti binecuvantat !!! Marit sa fie Domnul

20. Pe langa toate semnificatiile spirituale, mai exista una pamanteasca. La noi in firma exista o vorba "nimeni de aici nu zboara cu Blue Air". E de tinut minte. Prietenii stiu de ce.

21. Pt un copil al sau Dzeu este in stare sa crute o multime de oameni!

22. Nu ma mai sui niciodata intr-un avion...mi-am vazut moartea...ce sunt astea? cand lumea dispare totul e numai dezastru si catastrofa...nu vati gandit ca poate sunt lucruri mai grave decat astea?

23. Citind randuri Dumneavoastra,ma gandeam la ceea cei spunea Dumnezeu lui Baruc,secretarul lui Ieremia: "...dar tie iti voi da ca prada de razboi viata ta,in toate locurile pe unde vei merge"
    Multa pace in suflet s-aveti!!

24. Slavit sa fie Dumnezeu pentru purtarea Sa de grija in dreptul copiilor Sai. Frate Florin va respect pentru lucrarea care o faceti! Sunt convins ca Dumnezeu este cel care va instintat cu privire la faptul ca va va scapa viata chiar daca va veti afla in pericol! Dar ma gandesc daca aceasta nu a fost o buna oportunitate pentru al vesti pe Hristos, la fel cum pentru Sfantul Apostol Pavel naufragiul din apropierea insului Malta a fost oportunitatea de al prezenta pe El. In momentele acelea in care toti pasagerii erau agitati daca sub puterea Duhului Sfant va ridicati si le cereati oamenilor sa se calmeze afirmand ca Dumnezeu va instintat ca nu se va intampla nimic! Atunci cand acei oameni vedeau ca se afla la sol in siguranta, multi dintre ei erau cercetati de Duhul Domnului! Nu doresc sa va judec sau sa pun la indoiala faptul ca Dumnezeu v-a vorbit, dar ma intreb daca nu cumva tocmai ati pierdut o mare oportunitate de al vesti pe Hristos?

25. Nu stiu de ce masaje pentru dvs ajung pe blogul valceaevanghelica.wordpress.com Daca imi dati o adresa de e-mail va pot trimite ultimul mesaj pentru dvs care e (nepublicat) pe blogul amintit.
    O seara binecuvantata. Cllod

26. De ce sa nu credem ? eu cred ,si nu sunt genul sa cred orice ,dar bunul si iubitorul nostru Tata Ceresc , ne arata inca odata ca toate lucrurile ,chiar si un avion gata sa explodeze ,sunt in mainile Lui.El este la cirma a tot ce se intampla sub soare . El ne poarta de grija noua,desi nu intotdeauna suntem asa cum ar trebui sa fim ,si cu toate acestea, El ne iubeste si ne ocroteste . O... ! ce mare Dumnezeu avem ! Eu cred visul fratelui Florin,si ma bucur ca Dumnezeu si astazi se foloseste de acesta metoda intima ,sa ne vorbeasca. La fel cum ap. Pavel fusese instintat de un inger ,ca cu totii vor scapa teferi din aceea furtuna pe mare ,in drum spre Roma ,tot asa Dumnezeu stiind ce va urma ,la instintat pe fratele Florin ,ca El ii va salva viata ,si in momentele de panica in avionul care mai ca exploda ,si-a adus aminte de visul pe care l-a avut ,unde fusese instintat.
    Dumnezeu fie slavit in veci ! Dumnezeu sa te binecuvanteze frate Florin !

Paul Cimpeanu (Betel Dej )

27. ...Cat de mare este Dumnezeu...m-a emotionat pana la lacrimi marturia si visul...Domnul sa va binecuvinteze...EL intotdeauna isi face timp sa instiinteze copiii LUI,sa-i imbarbateze,sa le aduca aminte ca le-a dat VIATA si sa-i pregateasca pentru IMPARATIA LUI VESNICA! Slavit sa fie Domnul!

28. Frate Florin, ti-am spus seara, dupa ce s-a terminat programul, ca din Roma nu pleci oricum!... Sa ai grija! Multumim lui Dumnezeu pentru lucrarea pe care a facut-o!
    Fii tare! Sa ne rugam unii pentru altii!

sora Caba

29. Slavit sa fie domnul frate Florin! si eu am avut o expierenta(un accident de munca) cind am devenit constient ca suntem atit de vulnerabili in fata mortii.de multe ori frate Florin intre noi si moarte nu e decit un pas, iar uneori de moarte nu ne desparte decit o mina: Mina plina de iubire si indurare a Domnului. Binecuvintat sa fie numele LUI!

30. Slava lui Dumnezeu care are mila de noi si ne instiinteaza inainte ca evenimentele sa aiba loc si lucrul acesta nu este doar pentru copii Sai, ci EL vorbeste omului cind intr-un fel cind in altul numai ca unii nu iau seama.
    Ce ti s-a intimplat eu cred ca Domnul lucreaza si-n felul acesta dar cred ca a fost si o avertizare pentru tine ...Ti-am dat viata...
    Nu uita ca EL ti-a dat-o pentru a ajunge in rai nu pentru a merge inspre rai.
    In Biblie scrie ca Isus le-a spus ca pe pamint sunt doar doua cai .una cu o poarta larga si o cale larga si multi sunt cei ce intra pe ea, dar strimta este poarta , ingusta este cale acare duce la viata si putini sunt cei ce o afla.
    Ai grija!

stefanseuleanu@yahoo.com

31. Avem un Dumnezeu mare si Atotputernic . Si intamplarea dumneavoastra e una care a dovedit asta . De 2 saptamani frecventez Biserica Betel unde dumneavoastra predicati si de fiecare data am simtit altceva. L`am simtit pe Dumnezeu mai aproape de mine . L`am simtit . Predicile din biserica m`au facut sa imi doresc cu adevarat sa il cunosc pe Dumnezeu . Intr`un moment greu din viata mea cand nu mai credeam ca mai am pentru ce sa mai traiesc pe acest pamant Dumnezeu m`a ajutat. Acum 35 de zile mama mea a murit din motive naturale . Dumnezeu a hotarat ca acolo in Ceruri e un loc mai bun pentru ea . Tatal meu de multi ani a cazut in patima bauturii . Acesti ani pentru mama a insemnat un chin la fel si pentru mine . Ce suflet poti sa ai sa ridici mana la o femeie nevazatoare si lipsita de orice fel de aparare ? Dar ma gandesc ca Dumnezeu va avea grija la judecata Sa de fiecare . Domnul Virgil , de la Centrul De Zi Viata si Lumina pe care dumneavoastra il conduceti mi`a spus atunci . Nadajduieste si crede in Dumnezeu pentru ca El va avea grija de tine . Dupa ce m`am intors de la inmormantarea mamei trist si indurerat , Dumnezeu intr`adevar mi`a intins mana Sa . Prin domnii de la Centrul De Zi si prin dumneavoastra am primit un adapost deasupra capului ( am uitat sa precizez ca de 3 ani de zile am fost nevoit sa plec de acasa din cauza situatii tensionate de acolo) iar acum mi`am vazut visul cu ochii. Am unde sa locuiesc , am un servici pe placul meu si am in jurul meu numai oameni deosebiti . Slavit sa fie Dumnezeu caci numai EL a putut face asta! Referitor la intamplarea dumneavoastra in momentul in care ati povestit acest lucru la biserica Betel mi`au dat lacrimile . Si atunci am simtit cat de mare e Dumnezeu . Dumnezeu sa va ajute sa duceti mai departe cuvantul Lui