joi, 25 iunie 2009

PLEDOARIE PENTRU DUHUL SFÂNT

1.Singurătatea
„Singurătatea nu te învaţă că eşti singur ci că eşti singurul!”
Aşa spunea gânditorul român Emil Cioran.Cu alte cuvinte, singurătatea duce la însingurare.Sentimentul apăsător că nu eşti înţeles şi dorit de nimeni marchează multe suflete.Tăcerea prelungită te face să uiţi să mai vorbeşti.Îmi răsună în urechi căntecul cerşetorilor de prin metroul bucureştean: „nu nimeni nu mă vrea!”.Hristos le-a spus ucenicilor că pleacă.Că se duce la Tatăl.Au rămas fără cuvinte.Doar o tristeţe fără margini le-a cuprins inima.Rămănem iarăşi singuri.Nu că am avea probleme cu numărul.Suntem peste 6 miliarde.Nu că nu ar fi bisericile pline.Ne trebuie aer condiţionat.Doar că nimeni nu ascultă, nimeni nu se uită în ochii tăi, nimeni nu caută să înţeleagă de ce eşti tu aşa mai trist.Cu Învăţătorul alături este altfel.Ştie numele fiecăruia.Şi are un mod aparte în a-ţi rosti numele.Îţi cunoaşte sufletul.Şi de fiecare dată te ajută.Să înţelegi şi mai ales să îţi doreşti să fii mai bun.Ce se va întămpla cu noi dacă El pleacă.?Ne-am expus vieţile.De căţiva ani umblăm cu El.Speram că...!Vom rămăne orfani!Ne va înghiţi răutatea lumii.Fiecare inima striga deznădăjduită: nu pleca, cui ne laşi?Nu au înţeles unde se duce.Nu au putut cuprinde cuvintele Lui.Mă duc să vă pregătesc un locaş ca să fiţi cu Mine.E prea departe.Noi avem nevoie de Tine aici.Rămăi cu noi.Cuvintele sfinte au sens cănd sunt rostite de Tine.Vindecările se produc cănd îţi pui Tu măinile.Nouă nu ne iese nimic fără Tine.Zi şi noapte suntem păndiţi de duşmanii care vor să ne sfăşie.Tu vorbeşti că te duci să ne pregăteşti un loc ca să fim cu Tine.Dar dacă pleci şi ne laşi, noi nu vom ajunge niciodată acolo.Şi atunci Isus a înţeles.Nu fiţi trişti prieteni.E adevărat că Mă duc.Dar Eu Îl voi ruga pe Tatăl să vă dea un un alt Măngăietor, care să rămănă cu voi în veac.Atunci inimile s-au liniştiti.Vorbea din nou pe limba lor.
Înţelegi tu?Sensul profund al venirii Duhului Sfânt?Dragostea celor mai mulţi s-a răcit.Mulţi au intrat in juriu şi dau note celorlaţi.Răniţi fiind, rănim la răndul nostru.Nemăngăiaţi, devenim asprii, reci, neîndurători. Noi nu suntem crezuţi şi nu mai credem nici noi altora.O sete nepotolită de a auzi ce isprăvi au mai făcut alţi.Dar nu ca să ne bucurăm de biruinţele lor în Domnul.Ci mănaţi de o curiozitate rea, semn al erodării noastre sufleteşti.Nu mai credem pocăinţei altora.Le atribuim semenilor motivaţii greşite care în fapt sunt ale noastre.Las că ştim noi....!Din ce în ce mai singuri.Din ce mai însinguraţi.Acesta este tabloul oamenilor de azi.De ce?Pentru că nu am înţeles sensul profund al venirii Duhului Sfânt.Să nu mai fii nicodată singur.Va rămăne cu voi în veac.Să nu săngerezi sufleteşte pănă la moarte.El, Duhul Sfănt, vrea să vorbească cu tine.Să îţi amintească de dragostea veşnică a Tatălui tău.Să îţi spună că ai preţ în ochii Domnului chiar dacă oamenii nu dau pe tine o ceapă degerată.El vrea să umble cu tine şi să îţi amintească ce rost are umblarea ta pe pămănt.Să îţi amintească cuvintele lui Hristos: „Eu voi fi cu tine în fiecare zi...!”Sunt zile sfinte.Zile de cămăruţă.Unde departe de tot ce te înconjoră poţi vorbi cu El de neîmplinirile tale.De spaima de răutatea oamenilor.De frigul care a îngheţat relaţiile dintre oameni.Cheama-L!Îţi va cuprinde sufletul.Va aduce lumină.Căldură.Te va măngia.Dragostea Lui te va vindeca.Ca să vezi bine.Cât de răniţi sunt oamenii.Să vezi că nu pot oferi mare lucru.Că de fapt eşti aşteptat.Să fii pâine.Şi leac.Şi glas pentru cei nemăngăiaţi.Nu te va părăsi niciodată.Dacă vrei.

10 comentarii:

  1. Uneori dumnezeu ne daruieste singuratate pt al auzi mai bine, uneori noi ne dorim singuratate pt a ne relaxa si ane odihni. singuratatea cu o anunita masura este buna. Un lucrul stiu sigur ce-i a lui dumnezeu care au duhul sfant nu se racesc, nu se supara,nu barfesc nu se bucura de necazul nimanui , nu sant aspri nu sant neinduratori,ci din contra sant plin de dragoste sacrificatoare. Astfel de oameni sa ne dorim pe langa noi,si vom vedea ca singuratatea va fugi de la noi . As vrea sa citez un pastor nu stiu cuvant cu cuvant dar cine a spus-o isi va aminti,, alunga birfitorul ca sa scapi de barfa,, as adauga alunga rautaciosul ,invidiosul...

    RăspundețiȘtergere
  2. Domnul sa te binecuvinteze pentru aceste cuvinte pline de har.

    RăspundețiȘtergere
  3. Eu simt, eu simt pe cineva
    E Domnul in inima mea
    Ii simt susurul Lui cel bland
    Ii simt fiorul Lui cel Sfant Mai ai putin, mai ai putin
    Si dupa tine Eu vin
    Mai rabda pana s-amplini
    Cuvantul Sfant din proroocii
    ...aceste versuri ale cantarii Mi-e dor,mi-e dor de casa mea... imi salveaza viata de la singuratatea cotidiana ... ..si sfinte asteptari ale revenirii sa ti lumineze viata fratele meu -Maranata

    RăspundețiȘtergere
  4. Tare frumos,
    frate Florin,
    sper sa va intilnesc ,,live",
    simbata asta,la ,,Republica"
    si sa simtim
    ca nu suntem singuri
    sub soarele lui Dumnezeu.

    RăspundețiȘtergere
  5. sa te binecuvanteze Dumnezeu si sa iti dea biruinta din cerul Sau inalt. sa fii mangaiat la vreme de nevoie cum mangai atatea inimi zdrobite prin mesajele deosebite pe care la scrii. Domnul sa iti ocroteasca viata.

    RăspundețiȘtergere
  6. De cand v-am ascultat in biserica Betel din Bucuresti si apoi am ascultat multe predici pe calculator, am revenit cu bucurie in adunarea din Crangasi, si cand nu erati prezent aveam o mica strangere de inima ca erati in misiune crestina pt alte suflete in slujba lui Hristos.
    Mi-am dorit mult si inca imi doresc sa va cunosc si personal , sa putem vorbi, simt ca aveti o inima mare pt evanghelia lui Isus, si aceasta evanghelie de viata ma cheama si pe mine la slujire. vasile iancu

    RăspundețiȘtergere
  7. De dorul tau Isuse

    Dorul Tau Isuse
    Mi-atinge inima duios
    De dragul Tau Isuse
    Mi-s toate dragi si cu folos

    E-un dor adanc de cer
    Mi-e sufletu-nsetat de Tine
    Cat mai curand prin flori de iezer
    S-ajung in cantari de mandoline

    Dor de Tatal meu iubit
    Ce fata-I n-am vazut-o pe pamant
    Astept cu bucurie negraita
    Clipa intalniri-n Paradis

    E-adanca marea ce mare
    Sunt inalti muntii maestuosi
    Dar dorul meu e mult mai mare
    Si mai presus de orice chiparos

    Mi-e dor de ingerii din ceruri
    Ce canta asa duios
    Cantari de slava si marire
    Imparatului Isus Hristos

    Si lumina nesecata
    Strabate cerul cu putere
    E coroana instelata
    Si-a Mielului iubire

    Mi-e dor de tine Doamne
    Mi-e dor de glasul tau duios
    Cat sunt in asta lume
    Mi-e dor de Hristos

    Treaca veacuri peste mine
    Lovituri si valuri
    De dorul tau Isuse
    Te-astept mereu pe nori
    vasi

    RăspundețiȘtergere
  8. Isus spune in evanghelii: „Eu sunt calea, adevarul, si viata, si nimeni nu vine la Tatăl Meu decât prin Mine”. AVEM O CALE SIGURA , ESTE SINGURA CALE CARE DUCE SPRE CER, DEGEABA NE TANGUIM IN ALEGERI SI CANTARIRI, ACESTA ESTE SIGURUL DUMNEZEU CARE POATE SA-TI ADUCA MANTUIRE PT SUFLETUL TAU. De ce trebuie sa ne complicam vietile cu cautari si esecuri inutile daca stim si avem confirmari reale fie in biblie fie in vietile din jurul nostru, o viata fara Dumnezeu este o poavara, fara Dumnezeu viata nu-si gaseste rostul si bucuria trairii, cu alte cuvinte viata fara cel care a dat-o nu-si are sensul. Este ca si cum ai spune copil fara sa existe mama, copilul fara mama nu merge , nu-are sens logic.

    RăspundețiȘtergere
  9. e prima data cand cineva si-a imaginat pentru mine panica simtita de ucenici in momentele apropiatei Lui plecari. nici nu m-am gandit vreodata cat de naturale au fost temerile lor si ca asigurarile date de Hristos aveau de fapt sa implneasca niste nevoi, temeri reale.....ce doare oarecum e ca eu am perceput toata venirea Duhului Sfant si ajutorului dat de El ca un "dat" al penticostalilor si nu ca pe o nevoie pe care Dumnezeu a sesizat-o....e frumos Dumnezeu! Multumesc ca ati transpus atat de cald acest tablou de ganduri

    RăspundețiȘtergere