miercuri, 15 iulie 2009

Pledoarie pentru Duhul Sfant

3.Goliciunea

„Quod erat demonstrandum”!Aşa spuneau latinii.Ce era de demonstrat, s-a demonstrat.Interesant este că oamenii zilelor noastre ar folosi mai degrabă expresia:”S-a spus ce era de spus”!Pentru că vorbele au luat locul faptelor.Folosim o mulţime de vorbe în dorinţa de a umple golurile.Declaraţiile sunt atât de mari şi faptele atât de mici.Viaţa nu se armonizează cu vorbele noastre.

Există două vorbe care reprezintă astăzi pe mulţi:”iarăşi şi măcar".
”Iarăşi au întristat pe Dumnezeu”.Lipsa de consecvenţă în relaţia cu Dumnezeu duce la următoarea concluzie:suntem tare goi!Duminică de duminică reedităm legenda meşterului Manole în varianta evanghelică:
- ce construim duminca, dărămăm în cursul săptămănii.Ba, din nefericire, unii stau şi privesc cum alţii se străduiesc.Ei nu mai fac nimic de mult.

Apoi mulţi folosesc cuvăntul măcar.Măcar o dată pe săptămănă să merg la biserică.Măcar la cină să vin şi eu.Măcar o poezie să spun şi eu.Măcar 5 minute să mă rog.Măcar o căntare...!Deşi atunci cănd ne rugăm nu folosim niciodată cuvăntul măcar.Nu spunem:”Doamne dă-mi măcar fundaţia de la casă".Ci ne rugăm pentru casă.Nu spunem la boală:"vindecă-nă doar de strănut".Ci spunem:''vindecă-mă complet!"

Atăt de goi deşi avem un Dumnezeu atăt de plin.Deşi avem posibilitatea plinătăţii prin Duhul Sfânt.

În plan personal Duhul Sfănt rodeşte în omul credincios.

Dragostea care nu ia pauză niciodată.
Bucuria care îl face pe Dumnezeu să fie dorit de cei din jurul tău.
Pacea care doar pe buze e un afront, dar în fapte este o laudă pentru El.
Îndelunga răbdare care este antidotul lumii acesteia grăbite, imature, nervoase.
Bunătatea care îl face pe credincios comestibil,pentru că trebuie să fie o păine caldă.
Facerea de bine care îmbracă, spală,hrăneşte fără a face calcule omeneşti.
Credincioşia care ne redă demnitatea de a fi verticali.
Blăndeţea care umblă cu leac după ea pentru rănile celorlaţi.
Înfrănarea poftelor care este ştiinţa umblării cu Dumnezeu.

Duhul Sfănt este de dorit nu ca să ne facă turbo creştini.El nu îţi dă plămăni ca să strigi mai tare decât ceilalţi.Duhul Sfânt nu înseamnă doar vorbire în limbi.
Ci mai degrabă o vorbire în fapte.Un limbaj al trăirilor pentru şi de dragul lui Dumnezeu.Un limbaj al caracterului.
Ca să nu mai fim goi.Ci plini de roade bune.Oameni de cursă lungă.Nu doar un sprint vrea Duhul Sfănt.Ci să facă din tine un alergător de fiecare zi.Un maratonist al Domnului.
Plin de roadă.Cu un caracater care să pună lumea pe gănduri.Care să îi facă să roşescă şi să întrebe:”unde e biserica la care mergi?"

Va urma!

8 comentarii:

  1. apreciez in mod deosebit acest mesaj; scurt, concis, practic. Lordul sa va tina verde!! peti.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma faceti sa tanjesc dupa acest Duh Sfant care are o asemenea roada!!!
    o baptista

    RăspundețiȘtergere
  3. Mi-a placut.Ma regasesc.Felicitari

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place mult aceasta serie de mesaje cu titlul Pledoarie pentru Duhul Sfant, atingeti puncte sensibile... Acest mesaj in mod deosebit il gasesc mai practic, regasesc portiuni de pasaje/idei pe care le-ati mai folosit si cu alte ocazii in predici. Apreciez si pretuiesc felul in care Dumnezeu va foloseste pentru indreptare si maturizare spirituala, va apreciez pe dumnevoastra ca om desi nu v-am intalnit personal insa ati ajuns sa-mi fiti atat de familiar in urma multelor predici descarcate de pe internet. Mult har de la Domnul si astept cu interes urmarea.

    RăspundețiȘtergere
  5. Confesiune

    Când vreau să mă eliberez de furiile ascunse, căpătate în timp, de fiecare dată mă reîntorc la bătrânul meu duhovnic ce mă aşteaptă întotdeauna pe o colină. Tronează în mijlocul livezii, cu ramuri vânjoase şi coroana plină, cu fruntea bătută de furtuni şi de ninsori, de ploi reci ori de arşiţă, nucul, prietenul meu din copilărie. Numai lângă el pot plânge în voie, îi spun trăirile mele, bucuriile şi visele mele. Îmi rezem capul pe el şi-i simt bătăile inimii. Zâmbesc printre lacrimi, îl cuprind în braţe, îl sărut pentru atenţia cu care mă ascultă iar, el, drept răspuns, îşi freamătă frunzele şi-mi atinge uşor fruntea.
    Mă simt liniştită!
    Prietene, tu care ştii atâtea taine fiindcă asculţi în tăcere şi nu te superi pe cei ce poposesc la umbra ta, spune-mi te rog, când poate fi împlinit şi sufletul meu?
    Auzindu-ţi freamătul am început să scriu şi mă simt liberă! Uit de răutatea celor ce mă înconjoară, de întunericul care doreşte să mă domine.
    Cuvintele mele sunt inspirate de bucuria apropierii de Lumină!
    Îmi doresc ca aceste scrieri să fie citite de toate sufletele ce au trăiri ca ale mele şi pentru toate acestea îi mulţumesc LUI DUMNEZEU fiindcă mi-a arătat calea spre Adevăr.
    Bunul meu prieten, să ştii că m-a atras parfumul unui „bujor”. Petalele lui au adus mângâiere sufletului meu şi viaţa mea a început să prindă culoare.
    Îmi doresc să ating cerul, să-i cunosc frumuseţile ascunse şi să-L slujesc prin credinţă.
    Bujorul m-a ajutat să găsesc Calea şi să înţeleg valoarea profesiei mele. Scrierile i le voi dedica Lui şi simt cum sufletul îmi străluceşte!
    Scumpul meu prieten, un alt vis de-al meu e să-i ajut pe cei ce în mod voluntar sau involuntar se regăsesc în spatele „gratiilor”. Aş dori ca sufletul lor să primească Lumina pe care şi eu am primit-o şi să-şi exprime bucuria ce o poate da numai Cuvântul.
    Cred că unii dintre ei îşi doresc schimbarea… vor să ajungă la cer, să cunoască puterea LUI DUMNEZEU. Îmi doresc să cunosc oameni cu astfel de sentimente, acei ce vor ca sufletul lor să fie mântuit!
    Îmi place muntele, să fiu aproape de el, să mă recreez scriind în natură!
    Patrascu Andreea.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cata frumusete si cat adevar si cata bogatie in Cuvantul asta!!!!
    Si cata goliciune in mine...

    RăspundețiȘtergere
  7. goi cu un D-zeu asa de plin!
    De ce?
    Ma vad departe si locurile in care ar trebui sa fie in viata mea nui.Incerc sa fiu mai aproape dar parca tot mai mult ma departez.II promit recunostinta dar nu reusesc sa raman statarnic.Apreciez mult mesajele de pe internet.imi plac ca sunt simple simi pot da seama de starea care ar trebuii so am.ma uit la mine si ma vad inaunt de multe ori nefericit,slab.mas bucura mult daca ati pune mai multe predici pe net

    RăspundețiȘtergere
  8. buna as vrea nr de tel a pastorului FLORIN IANOVICI ,eu sunt din canada si am o problema urgenta ,va rog trimiteti-mi adresa de e-mail sau nr de contact la cristimuresan2002@yahoo.com
    va multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere