joi, 1 aprilie 2010

Saptamana Patimilor - Joi

O zi de joi grabita. Caci cu infrigurare dragostea isi cauta tovarasii. Nu poti muri de Unul singur, fara de un ramas bun de la cei pe care ii iubesti. Caci in jurul mesei am strabatut crivatul timpului. Acolo, stransi in jurul mesei, am capatat puterea de a merge inainte. Grabiti, fiecare cu portia de fericire in fata, am uitat ca masa e mai mult decat a manca. E simbolul luptei cu zarva, nepasarea, rautatea, mitocania. E glasul imbietor al mamei, e mana ei trudita care ne imparte, e zambetul larg al celor ce cu nesat "se strang" in jurul mesei. "Mi-am dorit mult sa mananc acest Paste cu voi!"

O zi de joi tainica. O cina departe de privirile dusmanilor. Nu e spectacol. Nu e parada alimentara. Nu e competitia gurmanzilor. Ci e intimitate si gingasie. Dragostea nu trambiteaza, nu bate din toba. E mai degraba susurul lin ce te poarta in bratele Lui. E tainica. Nu e pranz, pentru ca nu conteaza ce sau cat mananci. E cina, fiindca important e El si cel de langa tine. Nu te uita la pahar, ci la mana care se intinde. La Chipul pe care se oglindeste dorul. "Il voi bea cu voi in Imparatia cerurilor. Nou!"

O zi de joi aparte. Sarbatoarea e vineri. El o face joi. Vineri e ocupat cu altceva. Le spala picioarele in timpul cinei, nu inainte. Ca sa moara datina, ritualul, si sa invieze omul, semenul. Pe care trebuie sa il cauti si sa il slujesti. "Deci daca Eu, Domnul si Invatatorul vostru.... si voi sunteti datori!"

O zi de joi pe note. Cel putin 15 binecuvantari trebuie cantate. Din Egipt pana in prezent trebuia sa iti aduci aminte. "Dai lanu!" Indeajuns noua Doamne! "Dai li!" Indeajuns mie, Doamne! E prea mult cat ne-ai dat. Multumim ca nu ne-ai dat ce meritam, ci ne-ai dat ce ai vrut Tu. Aleluia! De la 113 la 118. Fiecare psalm. Sau mai bine: de dimineata pana seara! Nu poti birui Ghetsimani daca nu te duci spre el cu o cantare pe buze. "Dupa ce au cantat cantarea au iesit in muntele Maslinilor."

O zi de joi a despartirii. Mai intai o despartire vesnica. Nu doar ai plecat de la masa Iuda, nu ne voi mai vedea niciodata! De aceea intind Mana in blid, ca sa iti dau cea mai buna bucata. Prietene! Prieten, pentru ca eu nu uit 3 ani de partasie. Nici o clipa frumoasa. Doar ca prezentul, clipa rea de acum, poate nimici tot binele. Si tu si Eu vom muri. Tu....pentru totdeauna. Ma doare pentru tine. Cu ei Ma voi reintalni. Duminica. Si mai apoi de cate ori vreti voi. Dupa Mine, nu as mai pleca niciodata......"Atunci toti ucenicii L-au parasit si au fugit"

O zi de joi pentru mine. Ajuta-ma Isuse drag!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu